luni, 29 august 2016

Lisabona...orasul cu un farmec aparte

Pff..ce zbor...e prima data cand zburam cu TAP...avion dragut, dotat cu mici ecrane cu filmulete, masa servita in avion,,,dar ce turbulente...si cum eu am frica de avion...in fine....ajungem in Lisabona.
Din aeroport am achizitionat Lisabona Card (70 E/3 zile/2 persoane). Circulam gratuit pe mijloacele de transport si avem reduceri sau gratuitati la unele obiective.
De la aeroport pana la hotel luam metroul, hotelul fiind amplasat langa statia de metrou Picoas.
Hotelul se numeste Alicante si am platit 220 euro cazarea pentru 4 nopti. Camerele frumoase, foarte curat, exact ce ne trebuia.
Plecam spre acvariu (statia de metrou Oriente): frumos amenajat, vedem si scafandrii ce faceau curat. Mi-a placut mult zona in care este acvariul, pana acolo mergem pe un pod, un fel de faleza pe marginea apei atat de curate incat se vedeau meduzele din ea.




A urmat apoi plimbarea cu tramvaiul 28, pe care il luam de la capat (statia de metrou Martim M.). Incredibil cum se circula pe aleele stramte. In unele zona tramvaiul circula atat de aproape de casele oamenilor ca nici nu stiu cum are loc. Lisabona are un farmec aparte, asta este clar.


 Ne oprim si coboram in Miradouro des Porta del Sol unde facem poze. Urcam la Castelo de Sao Jorge, un alt punct de belvedere, fosta resedinta regala a maurilor, pana cand primul rege al Portugaliei, Afonso Henriques l-a cucerit in anul 1147. Aici gasim oameni care antrenau ulii, bufnite si alte pasari care erau invatate sa stea frumos pe tine in timp ce te pozai cu ele.




Vizitam apoi biserica de Santo Antonio si in cele din urma Catedrala Se. Luam tramvaiul si coboram pe o straduta cu seveniruri si fara sa vrem ajungem la Elevador de Santa Justa(gratuit cu Lisabona Card): un alt punct de belvedere). Acolo am si mancat la restaurantul Wok, de tip all u can eat.



Inca din prima zi observam ca sunt bine organizati la capitolul transport. In statie gasesti orarul mijlocului de transport, harta orasului,,,in acest fel te poti orienta usor si poti vedea cum poti ajunge oriunde in Lisabona.

In ziua 2 luam trenul spre Sintra. Trenurile arata ca un metrou si circula foarte des. Ajungem repede si luam autobuzul 434 pentru a cobori la Pena. Foarte frumos palatul,,,ca in povesti! A fost construit in prima jumatate a secolului 19 ca resedinta in timpul reginei Maria a II a si a printului Fernando al II lea pe locul unei manastiri vechi, pe un deal cu vedere panoramica asupra Sintrei.


Urmeaza Castelo dos Mouros , unde ne-am urcat in turnuri si am facut poze.

Cel de-al treilea P. N. Sintra nu m-a impresionat foarte mult, insa Quinta da Regaleira mi-a ramas si acum in suflet, nu atat palatul cat gradinile. Niste grote care dadeau ba in lacul plic cu ratuste, ba in alte grote, ba intr-o fantana adanca,,,pur si simplu superb. O cascada marginita de alte grote...totul era de un farmec aparte.


A urmat Palacio de Monserrate, frumos pe exterior, dar si in interior. A fost resedinta de vara a unui milionar englez care si-a facut averea din textile, fiind in acelasi timp si proprietarul uneia dintre cele mai mari colectii private de arta din Marea Britanie

Luam microbuzul 403 spre Cabo del roca, facem o poza si incepe din pacate ploaia. Ne luem certificatul cum ca am ajuns in cel mai vestic punct din Europa si asteptam ultimul autobuz spre Cascais, care insa,,,nu mai apare :). In situatia noastra mai erau inca 15 persoane, printre care 4 adolescente care cantau de frig si 2 englezi tare amuzanti. Desi situatia nu era tocmai roz am ras foarte mult. O ora a intarziat microbuzul fata de ora la care trebuia sa ajunga. Pana si locul de unde luam diplomele se inchisese, nici un hotel nu vedeam in zona. In fine...intr-un final am ajuns la hotel :)

Ne incepem ziua 3 luand feribotul de la Cais do Sodre pana la Cacilhas si autobuzul spre Santuario de Cristo Rei. Statuia mantuitorului ne privea se sus. Am luat liftul si am urcat la un alt punct de belvedere.Privelistea este coplesitoare! Statuia are 28 de metri inaltime.


Reintorsi mergem in zona Belem unde vedem Manastirea Jeronimos, mancam celebrele pastes, apoi ne indreptam spre Padrao dos Descobrimento si urcam in Torre de Belem.






Vizitam muzeul dos Coches si luam autobuzul spre Palatul Da Ajuda, care mi-a placut foarte mult. Interioare den Peles/Pelisor (gratuit si acesta cu Lisabona Card).


In ziua a patra am avut parte de poate cea mai frumoasa experienta din Portugalia. A fost ziua in care am inotat cu delfinii. Am  ajuns in Zoomarine si am ramas impresionati de tot ce era acolo: stiu sa faca spectacole cu orice si din orice: cu foci, cu papagali, cu delfini.
Inca de la intrare am fost placut impresionata fiindca i-am explicat doamnei de la receptie ca am vrut sa cumpar biletul online insa pe site am gasit o eroare (biletul online fiind ceva mai ieftin) si dansa ne-a incasat fix cat costa online.
Experienta cu delfinii a fost minunata, merita toti banii. Delfinii sunt draguti, finuti, inteligenti. Am dansat cu ei, am invatat despre ei, am inotat cu ei, i-am pupat,,,a fost incredibil. Avem filmuletele si pozele ce ne vor reaminti mereu trairile avute aici.



Dupa terminarea zilei incercam sa ajungem la autocarul ce ne duce la hotel. Asteptam timp de o ora sa vina masina, nici urma de ea,,, zoomarine se inchisese, parcarea goala, nici un taxi. Gasim un domn dragut, care se ofera sa ne duca cu masina dansului catre un taxi. Oamenii din Portugalia mi s-au parut incredibili, mereu gata sa te ajute.
Ziua 5 este ziua in care plecam acasa, lansad in spate Lisabona: un alt oras, o alta aventura!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu