duminică, 10 ianuarie 2016

Barcelona, orasul de care m-am indragostit

       Am vizitat Barcelona in anul 2011, in luna noiembrie si pentru mine a fost cel mai frumoas oras pe care l-am vazut in viata mea. Totul are un farmec aparte, totul este perfect, dar sa o luam cu inceputul...
       Am decolat dupa aeroportul Baneasa la ora 7, iar la ora 9 (ora Spaniei) eram deja in Barcelona. Pentru a ajunge la hotel (Hotelul Senator barcelona Spa) am luat mai intai o cartela T10, ne-am urcat in tren, am mers 3 statii pana la Saint, iar apoi am luat metroul pana la statia Collbanc (sunt 3 statii). Ne-am cazat si am plecat repede spre primul nostru obiectiv, pe care vroiam sa-l vizitam : Parc Guell (statia Lesseps pe linia 3). De la aceasta statie de metrou am mers cam mult si a fost nevoie sa urcam si un deal pana la parc. Ce m-a uimit prima data la statia de metrou Diagonal sunt niste scari rulante pe orizontala, nu am mai vazut in nici un alt oras pe care l-am vizitat.
        Din parc am coborat pe la soparla si tot cautand metroul ne-am cam ratacit. Dupa am tot mers si mers si mers am ajuns la statia de metrou Alfons (pe lina L4).
        De aici ne-am indreptat spre Sagrada Familia. Este superba! Ma uitam ca nu exista vre-un coltisor sau vre-un  loc plat, nelucrat, este deosebita (25 euro/ 2 persoane).
        Dupa vizita, ne-am indreptat spre Passeig de Gracia, unde am vizitat Casa Battlo (36 euro/2 persoane). Este deosebita...iar mana lui Gaudi. Este construita numai in curbe, nici un colt, fata este speciala,, geamurile arata ca niste scheleti. Mi-a placut si faptul ca am putut sa lasam niste amintiri intr-un caiet.
        Am mancat la un restaurant pe care vi-l recomand: este de tipul All u can eat si se numeste "La Vaca Paca". Mancarea foarte variata de la supe, garnituri, fructe, multe feluri de carne, inclusiv sushi.  Platesti la inceput 10 euro de persoana si mananci cat poti. Am retinut un pepene, care semana cu un dovleac si era delicios. Nu l-am vazut in Romania.
















Cateva informatii:

Parcul Guell este un parc cu elemente arhitectonice deosebite, situat în partea superioară a colinei El Carmel. A fost proiectat de arhitectul Antonio Gaudí și construit între anii 1900 - 1914. Se află din 1984 printre locurile din patrimoniul mondial UNESCO.
 Parcul se întinde pe o suprafață de 17.18 hectare. Gaudi si-a pus amprenta pe tot spatiul parcului. Există forme ondulate de parcă ar fi râuri de lavă, pasaje acoperite cu coloane de forma unor copaci, stalactite și forme geometrice. Multe din suprafețele existente sunt acoperite cu bucăți de ceramică sau sticlă colorate în stil mozaic numit Trencadis.

Sagrada Familia este o uriașă biserică. Imensa clădire este încă neterminată, deși se lucrează la ea din 1882. Aceasta nu este finanțată din bani publici, asa cum se obișnuia în Evul Mediu. Sursele de finanțare sunt donațiile private și încasarile din biletele de intrare. Proiectul original al bisericii Sagrada Familia a fost făcut de arhitectul Antonio Gaudi, care a lucrat la el peste 40 de ani, ultimii săi 15 ani din viață fiind dedicați în exclusivitate acestuia. Din pacate la Gaudi a murit calcat de un tramvai, lasand biserica neterminata.
 Biserica are 18 turnuri, în ordinea înălțimii reprezentând pe cei 12 apostoli, cei 4 evangheliști, Sfânta Fecioară și, cel mai înalt turn, pe Iisus Hristos. Turnul central al lui Iisus va avea montat pe el o cruce uriașă. Înălțimea totală, de 170m, este cu un metru mai mică decât a unui deal de lângă Barcelona, deoarece Gaudi considera că lucrarea sa nu trebuie să fie mai mare decât cea a lui Dumnezeu.

Casa Batllo o gasim in cartierul Eixample, pe Passeig de Gracia la numărul 47. A fost concepută de Gaudí ca o  alegorie a lui Sant Jordi (Sf. Gheorghe catalan) şi a balaurului –  Sant Jordi fiind patronul spiritual al Cataloniei. Alături de alte 7 construcţii de-ale lui  Gaudí, Casa Batlló face parte din Patrimoniul Mondial UNESCO. Casa  Batlló nu a fost construită de la zero de Gaudí, ci a fost doar modificată şi renovată.
  Gaudi a început renovarea acestei clădiri în anul 1904, iar lucrările au durat până în anul 1906. După ce casa a fost remodelată de Gaudi, familia Batlló a locuit la etajul unu al acestei clădirii, restul clădirii fiind închiriată.

Ziua 2: Am plecat pe la ora 9 spre Casa Mila (statia de metrou Diagonal, strada Passeig de Gracia, 92 ). Mi-a placut foarte mult acoperisul. Ne-am indreptat apoi spre Rambla, trecand prin Pl. Catalunya. Aici sunt sute de porumbei blanzi, care se asezau pe tine. Am cumparat niste grau si pur si simplu au navalit pe noi. O senzatie de nedescris :). Aici se gasesc si doua frumoase fantani.
Drumul nostru a continuat pe Rambla, faimoasa strada, plina de magazine de suveniruri. Cel mai mult mi-a placut aici faimoasa Piata Boqueria. Totul este perfect aranjat. Este un adevarat spectacol de culoare si bun gust, Totul este atragator, parca ai incerca orice dupa tarabe. Am luat niste jambon, cate o caserola cu fructe cu doar 1 Euro (in Romania daca vreti fructe la caserola trebuie sa scoti mult mai multi bani), am baut Sangria, tot 1Euro. Am fost pur si simplu vrajiti de tot.
           Drumul nostru a continuat pe Rambla, spre muzeul figurilor de ceara, unde din pacate era inchis (13-16). Am luat autobuzul 14 si ne-am dus catre Muzeul de ciocolata.(8.6 euro/2 persoane). Biletul era facut chiar din ciocolata. Yammy. Aici puteti vedea fel de fel de exponate din ciocolata: Tom si Jerry, Sagrada Familia.
       Ne-am indreptat apoi spre catedrala La Seu. Este foarte mare, cu o mica curte interioara in care era o fantana in care am aruncat un banut dupa ce ne-am pus o dorinta. Ceva ce nu mai vazusem pana atunci: lumanarile erau simple beculete, care se aprindeau dupa ce introduceai niste banuti. Am aprins deci 2 lumanari.
       Ne-am reintors la Muzeul figurilor de ceara. Din punctul meu de vedere nu a meritat vizita, poate fiindca il vizitasem inainte pe cel din Londra. Destul de putine celebritati, ingramadite, nici nu aveai loc sa faci poze cu fiecare.






















Cateva informatii:

       Casa Mila  este tot opera lui Antoni Gaudi. A fost numita “La Pedrera” – cariera de piatra, datorita fatadei sale exterioare ce aduce cu o stanca. Exista multe terorii referitoare la sursa de inspiratie a lui Gaudi cand a proiectat La Pedrera de la valurile oceanului pana la anumiti munti.Zonele cu piatra pala si cele cu fier inchis contrasteaza la culoare. Balcoanele sunt din fier forjat si au fost proiectate de Josep Maria Jujol. Fiecare dintre balustrade este diferita de celelalte.
Casa a fost contruita intre 1906 si 1910 pentru familia Mila si reprezinta una dintre cele mai pline de imaginatie cladiri din istoria arhitecturii, fiind de fapt mai mult o sculptura decat o cladire in sine. Autoritatile acelei perioade s-au opus multor aspecte ale constructiei si au dat proprietarilor mai multe amenzi, ba chiar au ordonat demolarea cladirii. Din cauza aceasta unele dintre detaliile proiectului lui Gaudi nu au fost respectate pana la capat. Autoritatile au refuzat sa aprobe amplasarea unei statui gigant in varful cladirii care o reprezenta pe zeita Pamantului, Gaia.
Orar:
Din noiembrie pana in februarie de luni pana duminica de la 9:00 AM la 18:30 PM
Din martie pana in octombrie de luni pana duminica de la 9:00 AM la 20:00 PM
"La Pedrera" este inchisa pe 25 si 26 decembrie, 1 si 6 ianuarie si o saptamana din ianuarie.
Transport:
Autobuz: 7, 16, 17, 22, 24, 28;
Metrou: L3, L5 (Passeig de Gracia sau Diagonal).

       La Seu Biserica a fost numita dupa sfanta ce patroneaza orasul Barcelona - Sfanta Eulalia. Numele oficial al acestei catedrale din Barcelona este Catedral de la Santa Creu i Santa Eulalia, care in catalana inseamna Catedrala Sfintei Cruci si a Sfintei Eulalia. Numele cel mai des folosit cand se face referire la aceasta catedrala este insa "La Seu" si se datoreaza statutului bisericii de scaun al diocezei.
       Inca din anul 343 d.Ch. in timpul Imperiului Roman, o basilica a fost construita pe locul unde se afla actuala catedrala. In 985, basilica a fost distrusa de mauri. Aceasta a fost inlocuita de o catedrala Romana ce a fost construita intre anii 1046 si 1058. O capela, Capella de Santa Lucia, a fost si ea ridicata intre anii 1257 si 1268. Mai tarziu aceasta capela a fost incorporata in manastirea de langa catedrala.
30 de ani mai tarziu, in anul 1298, constructia actualei catedrale gotice a fost inceputa sub domnia Regelui Jaime al II-lea, cunoscut sub numele de "Cel Drept". In timpul lucrarilor de constructie, cladirea vechii biserici a fost demolata, cu exceptia capelei Santa Lucia.
Din cauza razboaielor civile si a ciumei care a lovit orasul de mai multe ori, constructia catedralei gotice a progresat foarte lent. Abia in anul 1460, corpul principal al catedralei a fost terminat. Fatada gotica a fost terminata mult mai tarziu, in anul 1889 si ultima parte, turnul central a fost terminat in anul 1913. Atat designul fatadei cat si cel al turnului se bazeaza pe proiectul original din anul 1408 al arhitectului francez Charles Galters.
     Biserica are 93 de metri lungime si 40 latime. Turnurile cu ceas au o inaltime ce depaseste 50 de metri. Au fost construite intre anii 1386 si 1393. Turnul central are 70 de metri. Interiorul are un naos si 28 de capele laterale. In cripta se gaseste sarcofagul Sfintei Eulalia si catedrala are si un cor spectaculos si foarte frumos sculptat. Catedralei i s-a instalat si un lift care duce pana pe acoperis.

Ziua 3: Am luat autobuzul 157 din fata hotelului si ne-am oprit in piata Catalunya. Superb!!! Multe cladiri iti iau ochii si nu stii la ce sa te uiti mai intai. Ne-am indreptat mai intai spre Poble Espanyol (Parcul Montjuic, Avinguda de Francesc Ferrer 13, Metrou: Espanya (L1, L3)), un satuc dragut unde gaseai tot felul de mestesugari. Am vazut cum se fac obiectele din sticla, puteam gusta din gem, din ciocolata. Ne-am dus apoi catre Montjuic , o colina de 184,8m , am urcat pe scarile rulante, am facut multe, multe poze si ne-am indreptat apoi spre teleferic (mult de mers pana acolo). Din pacate fantanile se aflau in renovare. Este o priveliste de vis, parca ai intreg orasul la picioare. Am ajuns cu telefericul la castel. Am vizitat si ne-am indreptat spre autobuzul 193 care ne-a lasat catre transportator Aeri, ce urma sa ne lase in port. Frumoasa plimbarea! Ajunsi in port, am atins apa, am facut poze, erau o gramada de persoane care faceam surf, iar apoi am mers sa papam Paella.
Am vizitat apoi, Palau de Mar care gazduieste muzeul de istorie, un muzeu interactiv(4euro persoana) unde poti sa calaresti un calut din lemn, poti sa conduci un mic tren, etc.
Ne-am grabit sa ajungem apoi la acvariu (17.5 euro/persoana). Cel mai mult mi-au placut aici pinguinii si tunelul mare din sticla, prin care treci si poti face cunostinta cu o mare varietate de pesti mai mici sau mai mari, cu rechini, pisici de mare.
            Ziua am incheiat-o la Spa-ul hotelului, unde pentru 18 euro/2 persoane ne-am relaxat in piscinele cu apa rece sau calda,  in piscina cu portocale, in cele cu jeturi, in saune sau in camera de relaxare.


























Cateva informatii:
 Poble Espanyol (Satul Spaniol) a fost construit pe dealul Montjuic pentru Expozitia Internationala din 1929 ce a fost organizata de orasul Barcelona. Scopul acestui proiect a fost de a arata vizitatorilor o mostra reprezentativa de arhitectura spaniola.
 O echipa de doi arhitecti, un inginer si un artist a creat acest sat prin ridicarea a 116 de cladiri din diferite stiluri arhitecturale, care reprezinta mai multe regiuni ale Spaniei. Casele sunt dispuse in jurul unui patrat mare - Plaza Mayor - si cateva patrate mici, toate legate de strazi pitoresti, unele cu trepte. Poble Espanyol are tot ceea ce te-ai astepta de la un mic sat, inclusiv o primarie, o biserica, o manastire, magazine si cladiri rezidentiale.
El Poble Espanyol a fost construit doar pentru durata expozitiei modiale, dar datorita popularitatii sale, acesta nu a mai fost demolat. In 1988 satul a fost renovat si s-au adaugat mai multe atractii. Se pune acum un accent puternic pe artele traditionale, existand artizani ce creaza obiecte interesante de sticla, picturi decorative, ceramica, broderii si multe alte obiecte lucrate manual in cadrul a aproximativ patruzeci de ateliere. Satul dispune de asemenea si de o serie de baruri, restaurante, magazine si chiar si cluburi de noapte.

Orar:
Luni: 09:00 - 20:00
Marti, miercuri, joi si duminica: 09:00 - 00:00
Vineri: 09:00 - 03:00
Sambata: 09:00 - 04:00
Luni, marti miercuri si joi, intre 13 ianuarie si 9 februarie este deschid de la 09:00 la 20:00 (casa de bilete se inchide cu o ora inainte de ora inchiderii).
 Castelul Montjuic domina orasul inca din anul 1640.A fost inchisoare pentru prizonierii politici fideli lui Franco. Se afla la o atitudine de 170 m.

Ziua 4. Am fost la Montserrat. Am luat trenul din Pl. Espanya si ne-am oprit la St Monserrat Aeri, de unde am urcat spre manastire cu telecabina. Manastirea este frumoasa, am vizitat-o, am aprins doua candele. Ce mi s-a parut dragut este ca erau nesupravegheate. Oamenii puneau banutii intr-o cutie si luau singuri candela. Nimeni nu facea risipa. De la manastire cu funicularul am ajuns la Pestera si apoi spre varful Sf Ioan.
Drumul pana la Sf. Pestera este incredibil. este brazdat cu icoane ce infatiseaza drumul Crucii: il vedem mai intai pe Isus caruia ii este pusa coroana de spini, cum duce crucea in spate, cum este rastagnit, cum invie...Este impresionat totul. La pestera oamenii aduceau lucruri in semn de multumire pentru ca rugaciunile lor fusesera ascultate. Am urcat apoi pe varful Sf Ioan, unde ne astepta o panarama spectaculoasa.
Ajunsi iar la manastire am fost sa atingem si sa ne rugam la statuia Fecioarei cu pruncul (Fecioara neagra), inegrita de fumul milioanelor de lumanari aprinse de-a lungul timpului.











Ziua 5: Am mers la Zoo, undea ne-a asteptat un incredibil spectacol cu 5 delfini (ora 12:30). Aici am avut parte si de o intamplare amuzanta: citisem pe internet ca la aceasta gradina zoologica exista singura gorila alba din captivitate. Si am tot incercat sa o gasim: am cautat-o peste tot, pana am intrebat o ingrijitoare care s-a uitat la noi cu mila si ne-a marturisit ca murise in urma cu mult timp,,,apoi a adaugat" imi pare rau sa va dezamagesc" :).
          Fiindca era ziua mea, ne-am dus catre barul de gheata unde am sarbatorit cu cate un cocktail baut la -13 grade. Mi-au urat toti La multi ani ciocnind in paharele de gheata.
         Cea mai frumoasa aniversare intr-un taram de vis: Barcelona!








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu